Jurnal de pescar


Ne vedem rar, anul acesta doar de 2 ori, dar inainte de asta trecusera 2 ani si nu ne-am vazut deloc, vorbeam doar prin E-mail si atit, anul acesta a venit la mine sa ma invite la o partida de pescuit, afara batea vintul , si cum eu sufar de spondiloza cervicala nu am putut merge pe vint, ne-am inteles sa mergem alta data, aceasta data a venit mai repede decit ma asteptam, chiar in ultima Duminica dinaintea prohibitiei, pe la ora 9 dimineata Gelu a ajuns cu masina la mine la poarta, purta aceeasi sapca plina de insigne de pescuit pe care sint gelos de mult, si din care nu am reusit sa-i sterpelesc nici una, in masina era prietena lui, mi-a prezentat-o, era o tipa super, exact cum e acum la moda, purta o frizura emo, si avea puzderie de cercei infipti prin toate locurile, (cel putin prin cele care le puteam vedea), pregatisem de seara tot ce trebuie pentru pescuit, asa ca doar ne-am luat ustensilele, si am plecat spre Mures, pe la jumatatea drumului a trebuit sa abandonam masina deoarece un "Fermier " mare expert la arat, iesise cu plugul pe drumul care ducea printre holde spre Mures, si-l arase cam 100 m asa ca nici gind sa mai poti trece cu masina pe el,.. am lasat-o acolo si cu chiu cu vai Gelu a reusit sa mă scoata cu caruciorul de prin brazdele intarite de soare, dupa ce am ajuns din nou la drumul cel bun s-a dus si a adus si restul de bagaje care ramasesera la masina,

... in sfirsit pe la ora 11 am ajuns si noi la apa si am aruncat undita, Gelu a inceput sa despacheteze, apoi a montat gratarul, si in timp ce prietena lui se chinuia sa aprinda focul el a scos dintru-n rucsac o sticla tip pet de 2 litri de bere, si una de vin, pe care eu le priveam cu coada ochiului, ne stiind ce o sa faca cu ele, eu nu beau alcool si el stia asta, eu imi luasem 2 cutii de Bergenbier fara alcool si o punga de covrigi de Buzau, dar in timp ce eu cugetam..el desfacu dopul sticlei de bere si incepu sa bea din ea cu pofta, eu il intreb uimit daca a uitat ca a venit cu masina, el ma priveste zimbind si imi zice..

- Băi... eu am venit din Timisoara cu 2 kile de bere la bord ( şi se bate zimbind pe burta) si acu nu merg pîna la Deva ? (27 km).. Apoi lansa incarcatura de mamaliga cu un plumb greu care zbura aproape pina pe malul celalalt, si dupa lanseu puse varga jos pe iarba, si incepu sa pescuiasca cu ce-a de-a doua lanseta, lanseta la plută, prietena lui tocmai trecuse la curatat cartofii pt prajit, si intre timp tragea si ea cu pofta din tigara ce nu-i lipsea dintre degete decit foarte rar si din sticla de vin , pe care, atunci cind bea din ea o intorcea cu fundul in sus, in timp ce ochii ei luceau ca ochii pisicilor noaptea.. , in sfirsit am prins si eu primul oblete, l-am dezgatat din cirlig si l-am pus in galeata de linga mine, a inceput si el sa prinda, dupa ce a prins vre-o 4 obleti a venit rindul unui biban, era tare micut, dar era asa de energic incit m-a impresionat, l-a scos din cirlig si l-a pus in punga de plastic unde tinea el capturile, i-am zis ca poate e mai bine sa-i dea drumul sa mai creasca si il ia anul viitor acasa.... s-a uitat iar cu privirea aia la mine , privirea aia ce mi-o aruncase cind ii zisesem de bere, si imi zice..

- Mai..tu te-ai prostit de tot, pai daca l-am prins doar n-o sa-i dau drumu ce-s timpit ?..il duc acasa si-l dau la mîţă !...

Auzind una ca asta, incep sa fac pe avocatul pestilor, ii explic eu ce si cum sta treaba cu pescuitul ecologic... , dar aş sa se prinda de el ceva, intre timp ajunge sticla de bere aproape la jumate, si eu tremur tot la gindul cum o sa ajung eu acasa de acolo, daca Gelu cade lat de alcool la malu Muresului, eu am in galeata vre-o 5 obleti vii si 2 bibani soare de vre-o 5-10 cm. In acest timp cartofi se prajesc, si ceva carne, simt dupa miros, vederea nu am inspre "bucatarie" , asa ca desfac si eu o cutie de bere si o dau gata din 2-3 sorbituri, 20 de metri mai incolo domnisoara bucatareasa tocmai arunca in apa cojile de cartof impreuna cu pungile in care avea carnea, strig la ea ca trebuie sa le puna in plasa, si le duceam acasa, se uita la mine si zimbeste, apoi zice...

- Uite ce de pungi si sticle goale sint aici daca vrei iti umplu o plasa si e iei cu tine !...apoi incep sa rida amindoi... ma fac mic, mic si tac din gura, simt de deja am cam intins coarda.

Mincarea se termina si ne tragem inspre servetul asezat pe jos, evident cu scop de masa, cind primesc farfuria de unica folosintă, pe ea cartofi si costita prajita, cum nu consum carne de porc o dau mai la margine, si iau cartofi... acestia sarati de mama Doamne, ii spun politicos ca nu pot minca nici cartofii nici carnea din cauza ca sint sarati si carnea de porc, ma intelege.. da n-are ce face altele nesarate nu mai sint... uitasera ca eu maninc nesarat...Imi iau punga de covrigi si desfac ultima bere, covrigi cu bere sint superbuni, e ora 13 si ceva si eu nu mincasem nimic pina atunci,

Gelu goleste sticla de bere, si o arunca cu putere spre Mures... aceasta se rostogoleste usor si cade in apa, simt ca explodez de furie da ma abtin, maninc in continuare covrigi, el se aboneaza la vinul prietenei, e ametit si sint sigur ca nu va fi capabil sa ajunga asa cu masina acasa... imi fac in minte fel de fel de planuri, povestim.. Gelu are chef de vorba, povestim de trecut, povestim de fosta mea sotie, imi spune ca bine ca am scapat de ea... ( in realitate ea a scapat de mine :( ... ).. oricum era o panarama, zice Gelu... apoi imi spune cum i-a " tras-o" odata in timp ce era inca sotia mea... il privesc.. acu chiar l-as bate... Doamne..ce bataie i-as trage.. da tac si inghit.. in timp ce in mintea mea blestem si pe el si pe mine ca am plecat cu un asa om pe coclauri, imi vine sa pling de nervi...dar ma abtin cit pot.. Imi povesteste despre prietena lui, de fapt fusese prieten cu mama ei lucrau la aceeasi firma, ea era cu un an mai mare decit el. iar odata cind a mers la ea acasa i-a intilnit fiica si s-au indragostit imediat unul de altul... ea s-a mutat la el in citeva zile... el are 36 de ani ea 17 si se iubesc la nebunie, in timp ce-mi povesteste isi baga miinile pe la ea pe sub tricou, iar ea il saruta intruna.. ma simt in plus... mi-e rusine ma simt stinjenit...stau cu privirea in jos si ascult ce-i debiteaza mintea.. vorbeste porcos, si e normal.. e beat de-a binelea... si eu sint la dracu-n praznic, la 3 km de casă...

Ma indrept inspre lanseta ca si cum ar fi miscat ceva, doar sa scap de discutia penibila, cind vad in galeata un biban mort, il scot afara, iar pe ceilalti ii arunc cu apa cu tot in Mures, ei incep sa rida de mine dar ma fac ca nu-i mai vad, imi scot briceagul multifunctional din toc si curat pestele apoi il pun pe gratarul sub care mai pilpiau niste resturi de jar.. in timp ce Gelu arunca in apa farfuriile si furculitele de unica folosinta apoi isi scoate afara din apa varga pt fund si ma anunta ca o sa mearga putin mai in amonte sa vada daca nu va prinde acolo ceva, ridic doar mina in semn ca am inteles, si imi continu-i observatia bibanului pe gratar, in timp ce ei pleca tininduse de mina, el in mina libera cu lanseta si ea cu vinul... Imi asez bibanul prajit pe o felie de piine si-l maninc cu pofta, apoi imi string lanseta, imi bag in rucsac sculele si uneltele si-l astept sa vina sa plecam, categoric o sa fie ultima oara cind o sa mai vin la pescuit cu el, daca vom ajunge acasa cu bine in halul in care e... Si astept sa vina...si astept.. dupa o ora il strig... nimic nici un raspuns, apoi ii trimit un SMS... nimic nici la asta. de mers sa-l caut nici vorba, terenul nu-mi permitea sa inaintez decit 3-4 m in directia unde plecase el...Incep sa-i string si lui hainele rucsacul, golesc gratarul il impachetez, dar ei nici vorba sa apara,pe la ora 15 :30 ii trimit un SMS ca eu am plecat spre casa..si incet incet ma indrept catre sat...

... Drumul e tare rau si ma incomodeaza lanseta si rucsacul, dar totusi avansez..asta e important, dupa o ora am ajuns la partea de drum arata, iar dupa ea masina lor astepta cuminte, ma intorc si privesc sa vad daca nu se vad pe drum.. nici urma de oameni... incepe sa mi se faca frica, sint agorafobic, 14 ani al locuit intr-o camera 3X4 m, iar acum locul era imens..gol pina la linia orizontului, m-am tot gindit si pina la urma mi-a venit o idee, m-am apropiat de o brazda de pamint care era mai inalta mi-am asezat rucsacul pe ea apoi m-am asezat pe el, si incet incet inaintam..apoi trageam caruciorul, apoi rucsacul, si tot asa, cind am fost pe la jumate m-am uitat nu stiu cum inapoi si am vazut ca-mi uitasem lanseta in drum linga prima brazda... m-am intors dupa ea, intru-n ceas am traversat 100 de m. si am ajuns la masina si ei nicaieri, aici am asezat din nou rucsacul pe ce-a mai inalta brazda de pamint si de pe el am reusit sa urc in carucior si apoi am plecat catre casa fericit... pe la ora 10 seara ajunsesem pe strada mea, cind mai aveam 200 m pina acasa am auzit o piriitura si am simtit cum ma rastorn inspre dreapta... am reusit cu greu sa ma echilibrez si parcurg 2-3 m pina la un vecin care are la poarta o banca, aici m-am asezat si mai mult pipaind am vazut ca bara care imi sustinea caruciorul dedesupt se rupsese, era si normal tinind cont de drumul pe care am mers, am strigat la vecin, acesta a iesit afara, i-a dat cheile de la casa si el a mers si mi-a adus de acasa caruciorul de rezerva, la ora 23, eram acasa in patul meu, dupa asta o saptamina am avut febra musculara, apoi mi-a trecut, nu mi-a trecut insa dorinta de al bate pe Gelu, si asta i-am zis si lui a doua zi la telefon... a ris apoi mi-a povestit ce loc bun de caras a gasit si cum a luat la peste dupa peste pina noapte, grija mea nu a mai avut-o..doar ii scrisesem in sms ca plec acasa.

Etichete: , edit post