Jurnal de pescar

Dupa ce am avut doua partide de pescuit complet nereuşite din cauza ca au avut loc in Ianuarie pe o vreme cîinoasa si pe Mureş in zona unde Muresul e mereu deranjat si modificat de cele 2 balastiere existente, am planificat indelung o partida pe una din baltile private din imediata vecinatate a orasului Deva, am stabilit cu vecinul meu ca ea sa aibe loc de Ziua Indragostitilor, si cred ca e normal ca in acea zi fiecare persoana sa fie aproape de marea lui dragoste, iar cum a noastra este pescuitul am hotarit sa mergem la pescuit. cu o zi inainte am pregatit mamaliga minune..a carei reteta a fost secreta..( pina acum ) Mamaliga conţine 3 parti faina de malai de casă, o parte faina de griu, o lingura de alune de pamint pisate, o lingurita de boia iute si 2 linguri pline de dulceaţă de capsuni, pe care o pun impreuna cu alunele si boia la urma apoi o rastorn pe un fund de lemn si cind e rece o tai de acasa bucatele si o tin intru-n prosop, in punga se inmoaie si nu mai are textura potrivita.


Din pacate chiar pe cind sa termin eu procesul tehnologic al Mamaligii afara a inceput sa fulguiasca usor..asta era un semn rau pt partida mea din ziua ce urma sa vina..dar nu m-am panicat prea tare, mi-am pregatit liniile pe scarite ca odata ajuns la balta doar sa le montez. si am adormit cu gindul la capturile de a doua zi...


Dimineata cind a sunat ceasul prima data am mers la fereastra sa vad cum e starea vremii...afara "drama" , zapada avea cam 30 cm, vecinul ma suna si imi spune ca ar fi bine sa nu mergem ca tot nu are rost pe asa vreme..dar eu protestez..apoi incep sa insist...sa implor...Si "raului" care e vecinul meu i se inmoaie inima pina la urma...


Asa ca ne luam valigetele, mamaliga, beţele, ceaiul cald in termos, plus o sticla de votca pentru cine o fi sa fie pe acolo si de care s-ar putea sa avem nevoie...( si sfatuiesc pe toata lumea sa procedeze la fel alcoolul fiind o rasplata acceptata imediat cu placere, imi aduc de aminte de o partida de pescuit pe Strei unde din cauza unei manevre gresite roata mea de la carucior mi s-a rupt si am ramas abandonat in marginea apei, insotit doar de o prietena care ma luase cu masina, si care nu prea avea cum sa ma ajute, mai incolo 3 tovarasi se uitau sa vada curiosi cum o sa ies din impas ...cind am scos sticla..imediat au sarit binevoitori si m-au transportat in siguranta pina la masina..iar acolo mi-au reparat si roata) luam si o patura groasa in caz ca mi-e frig la picioare...si gata plecam


Imediat dupa plecarea noastra a aparut soarele, si zapada a inceput sa se topeasca, cind am ajuns la balta era chiar o zi primavaratica iar pe balta mai erau deja 4 colegi care isi luasera in primire locurile. am platit taxa pt pescuit si am mers apoi sa ne alegem locul..


Unul dintre ei ce era mai aproape de mine mi-a spus ca a venit degeaba, si in consecinta si eu...pentru el era a 3 zi in care ingheta pe malul baltii si nici o captura nu se agatase in cirligul lui, nu doar din cauza ca nu ar fi peste..ci mai mult din cauza de frig si din cauza ca sint bine hraniti, ce-i prinsi de el avind capul foarte mic in comparatie cu trupul gros si butucanos..asta m-a demoralizat un pic...si cind mi-am scos si mamaliga si am inceput sa nadesc locul cu ea au inceput sa rida de-a binelea, apoi mi-am scos din valigeta conserva cu porumb dulce pt pus in cirlig ..din pacate am constatat ca nu luase-m nici unul ceva cu care sa o putem taia... am stat un pic si am cugetat, apoi am rugat pe vecinul sa mearga sa intrebe colegii care aveau un cutit ceva cu care sa deschid si eu conserva, a mers dar nu a avut nimeni... iar eu, ca niciodata pina atunci nadise-m cu toata mamaliga fara sa-mi las si pt cirlig...am apelat la asul din mineca...am scos sticla si l-am imbiat pe vecinul meu sa traga o dusca pt incalzire...a venit imediat, apoi si prietenul lui care pescuia 10 m mai incolo..apoi s-a dus pina la raniţa ce o avea agatata intr-o salcie pe mal si a gasit în ea un briceag "Elveţian" produs in China (briceag care nici el nu stia cum de era acolo cind de fapt fusese sigur ca-l lasase acasa) cu care dupa indelungi cazne am ajuns la boabele dulci din conserva... Am pus boaba in cirlig nr 12 si am lansat... si apoi am asteptat..si am asteptat...apoi am mai nadit si cu jumate din conserva de porumb, intre timp vecinii mei de balta spuneau bancuri, rideau... intre timp s-a golit si sticla... doar nenea paznicul baltii era concentrat pe pluta mea si misca din picioarele inghetate....Imi era de-a dreptul rusine ca ma laudase-m atit cu mamaliga si cu capturile ce vor veni si acu nimic..nimic, singura mingiiere era ca nu prinsese nimeni nimic nu doar eu... si pe cind sa abandonez si sa plecam catre casa, (trecusera 4 ore si eram inghetat ) nenea paznicul striga la mine disperat....


- Trage..trage !!! uite ti-a disparut pluta !!


Eu contrez mai mult din instinct...uitindu-ma la el nu la pluta, si apoi mulinez usor.. drilul e aproape zero..pestele nu opune rezistenta mai nimic,


- E amortit de frig ! gindesc eu in gura mare..
- Ori e pestoaica si e indragostita ! zice in gluma vecinul meu de balta.
intre timp pestele ajunge la mal si-l putem vedea, era un ciortan cam la 1 kg
( nu am cintar ) si nu vreau sa ma laud...


Vecinul meu se apleaca la marginea baltii si il ia frumos.. ii desfacem cirligul cu grija. apoi incepe sedinta foto isi face vecinul poza cu el...apoi imi fac si eu , simt cum imi ingheata degetele pe el si mi-a frica sa nu-l scap..dar sint mindru, nu mersesem degeaba pe balta, colegii de "suferinta" vin toti incet, incet sa-l vada..isi dau cu parerea despre el, despre culoare..etc... eu tot un zimbet de fericire.





Dupa sedinta foto facuta cu un celular de 2 bani rog pe colegul de balta sa-l elibereze acesta il lasa usor in apa. iar dupa o secunda miscind din coada cu putere se duce spre adinc.... imi lasase doar amintireu primei partide de pescuit frumoase din anul acesta... in timp ce imi stringeam uneltele de pe mal..vecini de balta isi disputau locul unde nadisem eu..le-am lasat restul de conserva de porumb..si am revenit acasa fericit.....Valentina mea din lumea apelor venise la intilnirea cu mine !
Etichete: , edit post